DIRECTIA PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR A MUNICIPIULUI PITESTI

EVIDENŢA PERSOANELOR

CARTE DE IDENTITATE 

CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE 

RESEDINȚĂ (VIZĂ DE FLOTANT) 

DOCUMENTE PRIN CARE SE POATE FACE DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SAU REȘEDINȚĂ

 

FORMULARE

MENU

  • DESPRE NOI
  • EVIDENŢA PERSOANELOR
  • STARE CIVILA
  • TRANSPARENȚĂ INSTITUȚIONALĂ
  • LEGISLAŢIE
  • INTERES PUBLIC
  • ANGAJARI - PROMOVARI
  • CONTACT

NOUTATI / EVENIMENTE

Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii . În situaţii deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către Directorul executiv al Direcției pentru Evidența Persoanelor a Municipiului Pitești, conform art.15 alin.(5) din Ordonanța de urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, modificată și completată.

În cazul unor situații/motive care pot justifica solicitarea eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul instituției, persoanele interesate se pot adresa Directorului executiv al Direcției pentru Evidența Persoanelor a Municipiului Pitești pentru analiză și dispunere măsuri.

Menționăm că potrivit dispozițiilor art.45 din O.U.G nr 70/14.05.2020, coroborate cu cele ale art. 4 alin. (5) din Legea nr. 55/15.05.2020, valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și 90 de zile de la încetarea acestei stări.

 

Direcția pentru Evidența Persoanelor a Municipiului Pitești  adresează rugămintea cetățenilor domiciliați în municipiul Pitești să verifice valabilitatea actelor de identitate și să se adreseze în cel mai scurt timp instituției noastre în vederea eliberării unui nou act de identitate.

    Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:

a) cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile;

b) în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre următoarele situații : dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii, în cazul schimbării domiciliului, în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor,  în cazul atribuirii unui nou C.N.P., în cazul deteriorării actului de identitate, în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate, când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului, în cazul schimbării sexului, în cazul anulării;

c) oricând pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

    La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul, însoțit de unul dintre părinți sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistență socială ori de persoana căreia i-a fost încredințat în plasament, are obligația să solicite eliberarea cărții de identitate.

 

LINKURI UTILE

PRIMARIA PITESTI

DIRECTIA PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR SI ADMINISTRAREA BAZELOR DE DATE

DIRECTIA GENERALA PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR ARGES

 

Copyright@2019 - DIRECTIA PENTRU EVIDENTA PESOANELOR A MUNICIPILUI PITESTI